dinsdag, juli 12, 2005

Wat een rotkop

Meestal als ik het laatste nieuws wil weten ga ik koppensnellen. Er zijn zoveel nieuwsbronnen op het internet dat ik niet genoeg levens heb om alles te kunnen lezen. Je moet wel selecteren en dan begin je bij de kop om te kijken of het me interesseerd. De nieuwssites weten ook wel hoe dit werkt en proberen soms vernuftige tactieken uit. Op nieuws.nl staat een mooi voorbeeld van omgekeerde psychologie. Dat een trein te laat vertrekt lijkt me geen nieuws, dus als de kop luidt: "Kamervragen over vertraging HSL" vraag ik me af waar dat nu weer over gaat.
Soms zie je dat een kop gewoon niet kan kloppen en dan ga ik toch maar het artikel lezen om te weten of ik er toch niet naast zit en er inderdaad opmerkelijk nieuws staat. Zo kopt de volkskrant: "AIVD: Lonsdale niet racistisch". ik dacht gelijk toen ik de kop las dat niet Londsdale racistisch kon zijn. Ze verkopen toch hun kleding aan iedereen, nota bene Mohammed Ali is één van hun boegbeelden. Het moest wel slaan op de dragers van Londsdale. En na het lezen van het artikel bleek dat ook te kloppen.
Afijn de kwantiteit neemt toe, maar de kwaliteit neemt af. Op internet tenminste, daar doen de grote twee, Volkskrant en Telegraaf, vollop aan de copy-paste mode mee. Iets zelf verwoorden is tegenwoordig te moeilijk voor sommigen. Dan loop ik dus alweer lichtjaren voor op de mode. Kijk rechts bij de links, elke dag het complete internationale nieuws, achtergronden en daarbij ook nog eens twee leuke strips.
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Deze is ook strak. Rechtse joden houden van negerlullen.

0 eendjes in de vijver:

Een reactie posten

<< Home