zondag, juni 05, 2005

Bah

Het cda is in rep en roer. Een Belg heeft Jp beledigd. Ojee zult U denken. Nadat hij afgezeken is door heel Nederland vanwege zo ongeveer alles wat hij heeft gedaan in zijn politieke carriere was het nu de beurt aan onze zuiderburen. Minister Karel van Gucht die in zijn eigen land nauwelijks serieus wordt genomen, je kunt hem vergelijken met Wiegel of Van Baalen, heeft zich nog laagdunkend uit gelaten over het imago van onze mp. Hij zal wel moe zijn geworden met het grappen maken over Verhofstadt, iemand die je eerder verwacht op een sociale werkplaats dan aan het hoofd van een regering. Van Gucht bekritiseerde vooral de 'ja' campagne in Nederland en riep dat hij en zijn maatje Guy dat veel beter zou kunnen. Zo kan ik er nog wel een paar bedenken, als ik minister was in Belgie had ik gewoon het vlaams blok onpopulair kunnen maken, als ik daar minister was zou ik de taalstrijd hebben opgelost, als als als. De lafbek heeft niet eens het Belgische volk durven raadplegen.
Ondanks dat ik hem gelijk geef in zijn kritiek is het niet kien om je zo uit te laten over de mp van een bevriend land. Ben Bot heeft de Belgische ambassadeur al op het matje geroepen en Bot zal deze man vertellen dat het niet netjes is geweest van Van Gucht. Dit zijn niet zijn zaken (alhoewel het ging om de Eu-grondwet). Ruzie maken mag binnen de familie, maar als een buitenstaander zich tegen één familielid keert dan heeft hij het aan de stok met de hele familie en worden ouwe broedertwisten even vergeten. Uit protest drink ik vanavond dan ook Grolsch en geen Leffe.
Hopelijk wordt de ruzie snel bijgelegd en kunnen we het kabinet snel zelf weer gaan afzeiken.
(wegens estethische redenen heb ik het plaatje van Guy Verhofstadt weggehaald)

0 eendjes in de vijver:

Een reactie posten

<< Home