maandag, juni 06, 2005

Het cda maakt meer kapot dan je lief is

Afgelopen zaterdag heeft de politie in Enschede een drugshond ingezet om het uitgaansleven te verzieken. Zo geweldig is het feestgebeuren in de studenten stad op zaterdagavond ook niet dus draai je al gauw een jointje om iets omhanden te hebben. Maar dat mag blijkbaar ook al niet meer. Drugshond Boris, what's in a name, vond bij 18 mensen geestige middelen waaronder 5 maal wiet. Ja wiet. Iemand was ook betrapt op het bezit van 200 gram hasj, waarschijnlijk om de shop te bevoorraden, maar de politie heeft instructies om het plezier te beperken opdat iedereen op zondagmorgen helder en op tijd zichzelf geestelijk kan laten geselen in de kerk. Al eerder zijn mensen opgepakt voor het blowen in een parkje, een delict waarvan de samenleving in de jaren 70 heeft gezegd dat het niet bestraft moet worden. Tegenwoordig is zelfs Frankrijk relaxeder tov softdrugs dan het moderne Nederland onder het terreur van het cda. Dat ze ephedra gaan verbieden vind ik al crimineel, maar nu worden ook zich van geen kwaad bewuste burgers getreiterd door de overheid. Het gedoogbeleid wordt langzamerhand de nek omgedraaid. Ik zelf heb het niet zo op smartdrugs omdat het vaak niet werkt en een hoop centen kost. Paddo's en ephedra zijn wel ok, maar sjit als explosion (luchtverfrisser), salvia divornum en popper werken vaak maar luttele seconden. Axel Willekens heeft ooit het boekje eco-drugs geschreven en daarin worden plantjes die zelf kunt gaan zoeken en de effecten daarvan beschreven. Een aantal heb ik uitgeprobeerd met minimaal resultaat. Het is ook geen lolletje om naar kaalkopjes op schapenschijt te gaan zoeken of om een paar ons siernetel naar binnen te werken. De valeriaan stonk de pan uit en vliegenzwam durfde ik niet aan. Kortom als je straks ook al geen softdrugs meer mag gebruiken wordt het leven erug saai. Ik ben geen zuiperd en als ik geen softdrugs meer mag ga ik aan de echte dope. Zo zie je maar, geen softdrugs leidt tot harddrugs.
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

0 eendjes in de vijver:

Een reactie posten

<< Home